فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Monday, May 23, 2005
فرهنگ زلف های مردانه :

آقا جدیدن مد شده آغایون مثل جوون های دهه هفتاد موهاشونو بلند میکنن ! اما باور کنین هر چقدر زور زدم , نفهمیدم دلیل این عشاق مو برای اینکار چیه و حتا با چند نفر از اونها هم که صحبت کردم دلایلشون اونقدر خنده دار بود و یا اونقدر غیر منطقی که خودشون هم هاج و واج میموندن که چی جواب بدن بجز اینکه عشقمون کشیده و جوونی و این حرفها !!!!!! حالا دهه هفتاد چند تا گره گوری خل و چل به اسم بیتل ها و متال ها روی کار اومدن و یکسری ملیجک هم به تقلید از اونها موهاشونو بلند کردن , مرام و هدف خاصی داشتن و بدنبال اسقرار صلح در جهان میگشتن ارواح عمه هاشون و چقدر هم بهش رسیدن , ولی اینکه این آغایون امروزی موهاشونو بلند میکنن و شکل هر چیزی در میان الا اونی که باید باشن , خودش حکایتی داره :

این تب مو قشنگی یا همون بلند کردن موها به خانواده ما هم کشیده شده . راستش من نمیخوام کسی رو مسخره کنم یا بهش بتوپم و محکومش کنم و بگم این کارها بده و اَخه و جیزه و ادای این مسلمونهای گه و یا حزب اللهی های حروم زاده و ملاهای قابلمه به سر مادر صلواتی رو در بیارم و جلوی جوونها ، حصار و دیواری آهنین از دین و مذهب و مشتی اراجیف و توجیهات تخماتیک دموده شده از بایدها و نبایدها بکشم که این کارها عاقبت نداره و حرام است و اسلام به خطر میافته و ... ! گور بابای اسلام و هر چی مسلمون ! اما اگه منطقی باشین , خود امام های مسلمونها هم یه پا برای خودشون بیتل بودن مخصوصن علی , آلن دلون اسلام که آدم عکس ش رو توی حموم های عمومی و سر در بقالی ها و خونه هر ننه قمری که میبینه دلش میخواد لبهاشو بذاره رو لبهاش و باهاش محشور بشه !
برعکس همه اینها میخوام بگم اگه پسری موهاشو بلند میکنه , خب عیبی نداره اما خیلی بهتره قبل از اینکه کسی موهاشو بلند کنه یه نیم نگاهی هم توی آینه به ریختش بندازه و ببینه اصلن موی بلند بهش میاد یا نه !!!! وگرنه گوسفند هم پشم داره , شتر هم پشم داره , ملا هم پشم داره , زن چادری هم پاچه بز داره ! اما پشم و پیلی به هر جانوری از بز گرفته تا سگ و آخوند میاد الا به آدمیزاد و برای همین هم شباهت عجیبی بین آخوندها و حیوانان مشاهده میشه :

آقا امروز که رفته بودم یه سر به خاله م بزنم چشمم افتاد به پسر خاله دبیرستانیم که موهاشو بلند کرده بود و با هر قدمی که بر میداشت مثل این اوا خواهر ها یه دستی هم به اون کپه موها میزد و شده بود مثل این مرتیکه روان , شهرام شب پره که با موهاش دائم درگیره و مرده بودم از خنده ! خاله م که حکایت خاله سوسکه ست و قربون دست و پای بلورین بچه ش میره , یهو اخم کرد و با حرص گفت :
- واسه چی به بچه م میخندی ؟ تازه خوشگل شده , قربونش برم !!!!!!!
منم که زبونم بند نمیشه اینطور وقتها برگشتم گفتم :
آخه خاله موی بلند بهش نمیاد ! این موهاش فر ریزه و مثل اسکاچ برایت شده !!!!!!!!!!
آقا ما تا اینو گفتیم پسر خاله بزرگم هم از اونور شروع کرد :
- ایول ! خوب گفتی ! الان میرم مایع ظرفشویی میارم میریزم رو موهات و قابلمه رو میکنیم تو سرت و میچرخونم تا تمیز بشه !!!!!!
پدرش هم از اونور در اومد که :
- به مرگ رهبر , به قبر ننه ولد زنای خمینی , به گور خواهر فلان شده هر چی آخوند و حزب اللهی و چادریه قسم میخورم که موهاش شده مثل سیم ظرفشویی !!!!!!!!

آقا اثر این تشبیهات اونقدر زیاد بود که همون لحظه پسر خاله م لباس پوشید و رفت سلمونی محلشون , حسن چمن زن , و نیم ساعت بعد با کله هرس شده برگشت خونه !!!!!!
..
..
حالا آغای محترمی که موهاتو بلند میکنی و عشق هم میکنی که مو قشنگ شدی !!!!! هر چیزی حساب و کتاب داره . زنها اگه موهاشونو بلند میکنن , در عوض کمتر عرق میکنن و بیشتر نظافت رو رعایت میکنن و هورمون هاشون طوریه که رشد موهای سرشون بیشتره و موهای تنشون کمتره و در کنار اینها بهشون هم میاد ! اما خیلی از پسرها هستن وقتی موهاشونو بلند میکنن و یا به شکل های غریبه عجیب در میارن , آدم استفراغش میگیره ! ولی متاسفانه جو جامعه ما طوری شده که طرف میخواد نمکی باشه , عمله باشه , جواد باشه یا هر پخی که میخواد باشه , اینش مهم نیست , مهم اینه که فقط طبق مد روز تیپ بزنه و بس ! جای خنده دار هم اینجاست که بخشی از جامعه دختران هم با دیدن چنین چهره هایی کله قند تو دلشون آب میشه که ببین طرف موهاش بلنده , پس دیگه آخرشه !!!!!!!!!!
همه جوونی میکنن و همه این دوران رو پشت سر میذارن اما یکی بهش میاد و یکی هم بقول معروف بهش میره !!!!!!!!! اینکه بطور متعادل مو رو بلند کنی و حالت موهات طوری باشه که بتونی راحت بهشون مدل بدی , باز یه چیزی و اینو کسی مخالفش نیست اما میبینی طرف موهاش بلا نسبت سیم ظرفشوییه و بعد میگیره مو بلند میکنه و یا موهاش مثل پشم بُز میمونه و سیخه و بعد مو بلند میکنه و مشت مشت هم ژل میماله به موهاش و چقدر سشوآر میکشه و فیکساتور و کوفت و زهر مارهای دیگه میزنه تا بتونه چند ساعتی موهاش رو حالت بده !!!! اما فکر اینو نمیکنه که همین مواد چه ضرری به بافت مو میزنن و چند سال بعد هم سرش بلا نسبت کون رهبر , بی مو میشه و خر بیار باقالی بار کن !
خیلی ها نمیدونن که موی بلند رسیدگی زیادی میخواد و اگر بهش رسیدگی نشه باعث ریزش مو و دم خوره و شوره سر و نازک شدن تارهای مو و دهها بیماری دیگه میشه !!!!! از طرفی هم خرجی که برای این موها میشه سرسام آوره و شامپو میخواد و تقویت کننده میخواد و نرم کننده میخواد و از اونطرف هم ژل و ... همه اینها کلی قیمت دارن ! حالا شما مو قشنگ ها بشینین فکر کنین ببینین برای ایجاد یک ظاهر نخراشیده ارزش داره که چند سال دیگه که از تب و تاب جوونی افتادین در سن میانسالی با کله کچل و گر جلوی آینه قربون صدفه خودتون برین و یا اینکه از هر چیزی به درستی استفاده کنید ؟

بعد هم یه بدبختی دیگه که تو جامعه داریم اینه که خیلی از جوونهای ما مقلد هستن و فقط برای افه و کلاس گذاشتن کارهایی میکنن که آدم مغزش تیر میکشه !!!!!! مثلن طرف تا توی رشته نقاشی یا فلسفه قبول میشه فوری مو بلند میکنه که هنرمند جلوه کنه یا عارف بشه ! و یا تا دو تا بیت شعر روحوضی و تصنیف تخته حوضی خوند , توهم برش میداره که شاعر شده و مو بلند میکنه ! بگو آخه پدر سگ ! تو که الفبای عرفان و هنر رو نمیدونی مو بلند کردنت چیه ؟ و یا با دیدن فلان فیلم یا فلان گروه موسیقی طرف هم فرداش میره و موهاشو همون ریختی در میاره و دیگه به این کاری نداره که اصلن بهش میاد یا نمیاد و فقط مهم اینه که اون شکلی بشه و بس !

این یکی از تاسف آورترین جنبه های فرهنگی کشور های جهان سوم و کشورهای در حال توسعه ست که با داشتن فرهنگی اصیل , هنوز از خودشون هیچ هویتی ندارن ! ما همیشه بدبختیمون اینه که میریم مثلن کتابهای هانس کریستین اندرسن رو برای بچه هامون میخریم و میدیم بهشون بخونن ولی نمیدونیم که این کتاب و داستانها از روی کتابهای ایرانی کپی برداشتن . ما میریم و داستانهای مزخرف غربی رو میخونیم و کیف میکنیم ولی دست بچه مون کتاب امیر ارسلان نامدار رو نمیدیم . ما میریم کتابهای مارکز و پائولو و چند تا خل و چل دیگه رو میخونیم و کیف میکنیم در صورتیکه گنجینه عظیمی از معرفت و عرفان و فلسفه فقط توی کتابهای مولوی نهفته ست و هنوز که هنوزه نتونستن به عمق عرفانش پی ببرن و این تازه گوشه ای از نامداران این مرز و بومه که بخاطر فرهنگ کثیف اسلامی و زدودن آثار ناب ایرانی و ایرانیان , در طول تاریخ 1400 ساله به فراموشی سپرده شده و از ریدن تا مرگمون رو هم به ناف اسلام چسبوندن و هویت اصلیمون رو فراموش کردیم . مردان اجتماع ما میان به تقلید از صوفی ها و عیاران و ... موهاشونو بلند میکنن ولی آیا این آدمهای امروزی همون مسلک و مرام اون آدمها رو دارن ؟؟؟؟؟؟ و اینحاست که باید سگهایی به اسم آخوند بیان و با زبون زور مردم ما رو از این کارها نهی کنن چون مردم ما اگه عقل درست و حسابی داشتن که با داشتن فرهنگ غنی 2500 ساله دست به دامن مشتی عرب سوسمار خور و دین اسلام و غربی های بی فرهنگ تازه به دوران رسیده نمیشدن و از فرهنگ و هویت اونها الگو بر نمیداشتن !!!!



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001