فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Wednesday, April 09, 2003
ازدواج :

آقا جان شما جماعت وطنی مثل آدمیزاد نمیتونین رفتار کنین ؟ حتما توی شما باید چند تا نخاله باشه ؟ من هر چی سکوت میکنم بدتر دور میگیرین ! امشب هم قبل از هر چیز باید جواب چند نفر رو بدم وگرنه باد فتق میگیرم از زور کنترل خودم !
نازی خانم ! هاهاها و هر هر هر و زهره مار ! حناق ! کوفت ! مال رجال خانوادت ! فکر کردی چون مثلا زنی میتونی مسخره بازی در بیاری ؟ مگه سر جالیر نشستی و داری با عمله ها اختلاط میکنی که اینطوری می خندی ؟ حتما باید چند تا تیکه کلفت و آبدار حوالت کنم تا عاقل بشی ؟ باحال هم فلانته ! من یه دوست داشتم اسمش نازیلا بود بهش میگفتم گودزیلا نمیدونم چرا اسمتو خوندم " نازی " یاد گوزیلا افتادم ! حالا چطور " بید " ؟ زارتت خوب در برفت ؟
اما شما سوزی قلوه ! ای llllllloooooooollllll و جگر زلیخا ! ای LOL و لوله پلیکا ! مثل آدمیزاد نمیتونی بخندی ؟ باقی فحش ها هم توی نامه !

خب ! خُنک شدم و میرم سر موضوع ازدواج ! آقا هر کسی در مورد ازدواج یک نظر خاصی داره و به این موضوع احمقانه با دید خاصی نگاه میکنه ! یک عده هستن که اونو خیلی راحت میبینن و میرن جلو و یک عده هم خیلی سخت و دور از ذهن ! اما در این بین یک عده هستن که فی سبیل الاه میرن جلو و باور دارن که ازدواج کنیم خدا میرسون ! انگار خدا اون بالا نشسته رو قالچه سلیمان و داره ما رو نگاه میکنه و هر کی محتاجه براش روزی حواله کنه !
طرف تا می بینت یک دل نه صد دل عاشقت میشه و بعد میاد خواستگاریت ! این در صورتی هست که از قبل در روابط پنهانی دو طرف , پسره دم از شرکت و شغل و تحصیلات عالیه و .. میزده و لی شب خواستگاری که جو بدجوری گرفتش تازه زبون باز میکنه و با اعتماد به نفس عجیبی به ین سوال که شما در زندگی چی دارین پاسخ میده مه هیچی ! هویج ! اما در آینده نزدیک " صد سال آینده " زندگی خوبی رو برای دخترتون میسازم ! و چند لحظه بعد هست که با یک تی پا شوت میشه بیرون !
یا اون عده که تا از سربازی بر میگردن بطور غریزی احساس جفت گیری بهشون دست میده و میرنن سر یه کار بخور و نمیر و بعد هم فوری می افتتن دنبال جفت یابی ! بعد که انتخاب کردن میرن خواستکاری و عقد و عروسی ! یعد از چند ماه تازه میفهمن که نه بابا ازدواج فقط تو رختخواب بودن و سانفرانسیسکو رفتن نیست و خیلی فراتر از این حرفهاست ولی دیگه دیره و بیل بیل خاک رو سرشون میریزن ....

بابا جان من نمیدونم چرا هر کسی که فلانش بلند شد و تمام شروط مردی و مردونگی درش بروز کرد فکر میکنه که باید ازدواج کنه و فکر اینو نمیکنه که ازدواج تنها سکس نیست و سکس فقط قسمت بسیار کوچکی از زندگی زناشویی رو در بر میگیره و باقی اون تفاهم و درآمد و عوامل دیگه هست ! چیزهایی که شکر خدا مردهای ایرانی یک به ده میلیون درشو ن پیدا میشه ! هر کی هم که ازدواج میکنه اولین کارش ساختن کور و کچله ! من نمیدونم چرا فرهنگ بعضی از مردم باید اینقدر پایین باشه که برای تحکیم زندگی زناشویی حتما باید چند تا بچه پس بندازن به این بهانه که زندگیمون محکم میشه ! دیگه فکر پایانو نمیکنن که در آینده چی پیش میاد و اصلا شاید نتونن با هم زندگی کنن !
هر کسی میتونه ازدواج کنه و خیای هم راحته ! از دختر 9 ساله تا پسر 10 ساله می تونن با هم ازدواج کنن اما اینکه واقعا میتونن با هم کنار بیان و تفاهم و همفکری نسبی داشته باشند چیزیه که زمان مشخص میکنه ! پس جون ننه یایا خاله دایی و چمیدونم هر کسی که میپرستین با زندگی بچه هاتون بازی نکنین و 2 سال حداقل با هم زندگی کنین تا ببینین می تونین با هم کنار بیایین و بعد به فکر جوجه کشی بیافتین !
مورد بعدی هم ازدواج های سنتی و احمقانه هست که پسره میره سر کار و از سربازی میاد و ننه باباش از ترس اینکه شرش دامنشونو نگیره فک و فامیل دوره میافتن دنبال دختر چشم و گوش بسته ! و بعد هم میان میگن برات زن پیدا کردیم و بریم خواستگاری بعد هم اول بزرگترها حرف ها رو میزنن و میبرن و میدوزن و بعد تازه میگن برین با هم صحبت کنین ! خیلی چندش آور و احمقانه ست که دختر مثل ماست بشینه تا بیان و انتخابش کنن و حق انتخاب رو از خودش دریغ کنه ! این یعنی اسارت و کنیزی !
دخترهایی که در رابطه با پسرها محدود نیستن هزاران مشکل براشون پیش میاد و اغلب فریب میخورن , دیگه چه برسه به این دخترهای آفتاب مهتاب ندیده که در صورت بروز مشکل , شعار رفتن با لباس سفید و برگشتن با کفن رو بیاد میارن و چاره ندارن جز تحمل زجر و فلاکت و حمالی برای مرد ! درست مثل سگی که صاحبش میره انتخابش میکنه و بعد هم تا آخر عمر اون سگ باید با این آدم بمونه و دم نزنه تا لحظه مرگش فرا برسه . نمیدونم تا کی باید دغدغه یک دختر در اجتماع ما این باشه که سنش از 20 که گذشت بشینه به انتظار خواستگار و بعد هم که دید خبری نیست بره سر کار و سماق بمکه تا تنابنده ای سوار بر اسب سفید پیدا بشه ... تا کی باید دغدغه پسرها این باشه که ترتیب دخترها رو بدن و بعد هم ولشون کنن و برن سراغ کس دیگه و بعد هم که کرمشون خوابید برن دنبال پول دار شدن تا 3 سالگی .

خیلی مسائل دخیل هستند در امر ازدواج اما من همیشه یک نظر دارم در این مورد و اونم اینه که مهم نیست آدم کی ازدواج مکنه ! شاید 10 سال دیگه شاید 20 سال دیگه و سن ازدواجش میگذره یا نه , مهم نیست ! مهم اینه که آدم به اون بینش و بلوغ در ازدواج برسه و مسئولیت پذیر باشه . باید به اون مرحله از توانایی ها رسید که " من " ها , " ما " بشه ! خیلی ها هستند که سنشون مناسب ازدواج هست اما کوچکترین بینش و دیدگاهی نسبت به ازدواح ندارند و به ازدواج فقط بعنوان یک عمل اجباری برای و وسیله ای برای رفع حاجت جنسی نگاه میکنند ! و عجیبترین و احمقانه ترین تصور در این بین این هست که مردان ایرانی هر جا که در مقابل زنی کم میارن و یا میبینن زن یا دختری به هنجارهای پوسیده احتماعش پشت کرده , سریع میگن : دنبال شوهر میگرده ها ... امید که این معضلات احمقانه روزی از بین برن و شاهد نسلی روشن فکر باشیم .

عاقلانه ازدواج کنیم و عاشقانه زندگی ....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001