فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Saturday, April 26, 2003
این ویران فلان شده از بس عروسی عروسی کرد و پز داد به ما که آخر منم دست به کی برد شدم تا جریان یک سری عروسی های شاهکار رو براتون بننویسم ! عروسی ترکها و جهودها :

همه میدونیم که ترکها مردمان متعصب و ناموس پرست و شدیدا شکاکی هستند که به هیچ عنوان نیمشه باهاشون شوخی ناموسی کرد ! اما بر عکس زنهاشون همه از دم بی حیا و سلیته تشریف دارن که اگه زور و تعصبات مرداشون نبود قیامت میکردن ! مخصوصا هم توی پایتختشون , تبریز !!! مراسم ازدواج ترکها دیدنی و بیاد موندنیه ! چون یک سری رفتارها و مراسم عجیب و غریبی دارن که آدم میمونه چی بگه و همینطور دیدن چیزهایی که آدم رو ساعتها به خنده وا میداره ....
- عروسی که میدن معمولا زنانه مردانه جداست ! اما یک سری ترکهای متجدد هم داریم که یا اروپا رفتن یا بی غیرت شدن و اصالتشون رو از دست دادن و میخوان ادای با کلاسها رو در بیارن و بصورت مختلط مراسم میگیرن ! اما فکر نکنین که مثل عروسی های عادی هست و همه زنها لخت و عور در حال رقصیدن و قر دادن ! تمام زنها چادرهای سفید و روشن و گلدار سرشون میکنن و میان بین مردها و فقط هم یک مثلت چشم و بینی معلومه ! یعنی حماقت اندر حماقت ! بعد هم کسی مگه جرات داره بلند بشه برقصه ؟ انگار زنا کرده !
- اما وقتی زنونه و مردونه جدا باشه باز هم اتفاقات جالبی میافته ! گفتم که مردهای ترک متعصب هستن و بنا بر این اصلا اجازه نمیدن زن آرایش کنه و لباسهای آنچمانی از دید خودشن بپوشه حالا میخواد جمع زنونه باشه یا مختلط ! برای همین هم تو این مراسم همیشه یک اتاق پرو و یا بهتره بگم رخت کن وجود داره که هر کی که میاد مسلمون وارد میشه و رقاصه خارج ... و جالبه بدونین که طرز لباس پوشیدن زنهاشون خیلی ناجوره ! هم از نظر سلیقه و هم از نظر پوشیدگی و تا حد مکنه چاکدار و ولنگ و باز هستن ! احتمالا نتیجه عقده های سرکوب شده باید باشه ....
خلاصه تو یکی از همین مراسم بود که ما هم دعوت بودیم و داشتن خطبه عقد رو میخوندن و حاج آغایی هم اومده بودن و درست روبروی در رخت کن کذایی نشسته بودن و فقط هوش و حواسشون به پر و پاچه زنها بود که نوبتی لخت میشدن و لباس میپوشیدن و ارایش و .... ما هم دلمونو گرفته بودیم هر هر میخندیدیم .... این صحنه واقعا فراموش نشدنیه !
توی هیکل و شکل و شمایل هم زنهای ترک آنتیکن بیتشرشون و هیکلهای قناص و بدترکیبی دارن ! اکثرا کونها تاقچه ای هست و بیشتر هم چاق و تپل تشریف دارن حتی دخترهاشون و علت هم بخور بودنشونه ! حالا من بقیه رو نمیدونم اما تو فامیلهای بابام همه اینطورین و خلاصه تنها عاملی که باعث شده ما با فامیلهای بابام رابطه داشته باشیم همین جذابیتها و خوشمزگی هاشونه که آدم رو میکشه از خنده ! یکی از جالبترین نکات هم اینه که زنهای ترک شدیدا لهجه دارن و موقعی که باهات حرف میزنن میمیری از خنده ! پیرزنهاشون که رو دست ندارن !کافیه بهت گیر بدن , از همون اول شروع میکنن ترکی حرف زدن و مگه ول میکنن ؟ بعد که یکساعت مختو خوردن تازه مهلت پیدا میکنی بگی ترکی بلد نیستی و برای اینکه ضایع نشن خودشو نو به کری میزنن !
اما توی مسائل مادی و شکمی آدمهای شدیدا حسابگری هستن ! اکثر عروسی هایی که دعوت میشیم چندین بار سوال میکنن و میپرسن که حتما میایین یا نه ؟ موقع غذا دادن هم همه چی به تعداد هست نه کم نه زیاد ! اگه چلو کباب باشه که به بعداد هر کس یک کباب !همه هم از دم بازاری و پولدار هستن ولی ریخت و قیافه ها همه کوچه بازاری ! این لباسهای سنگ دوزی و ملیله دوزی و مروارید و منجق و پولک دارشون منو کشته ! کلا لباس هر کی بیشتر زلم زیمبو داشته باشه یعنی زیباتره ! " ترک که شاخ و دم نداره "
آرایشها هم همه غلیظ با عطرهای تند و اکثرا هم اکلیلی ! یک شکلهایی درست میکنن خودشونو که آدم وحشت میکنه ! موهای رنگ سبز و سایه ها و ماتیکها و لاکهای اکلیلی خیلی توشون زیاده و همینطور سرمه کشی چشمه ! کمتر از ریمل استفاده میکنن !
- فیلم برداری هم اصلا انجام نمیشه ! یکی از فامیلها سر همین جریان فیلمبرداری نزدیک بود از خیر ازدواج بگذره که چی ؟ یه وقت اون کسی که مونتاژ میکنه مرد باشه و زنمو ببینه یا اینکه هر کی میاد و میخواد فیلم رو بگیره و نمیشه گفت نمیدیم و برای همین نباید فیلم برداری تو کار باشه !
اما توی این همه عروسی که رفتم مراسم یهودی ها از همه جالبتره :
جهودهای بی وجود حال آدم رو به هم میزنن ! یک نوع غذا برای این مراسم دارن که از سنگدون چرخ شده مرغ و یک مشت آت و اشغال درست میشه و تو روغن سرخ میکنن چقدر هم دوست دارن ! بساط مشروب هم که براهه و بامزه تر اینه که مهمونها تازه از 10 شب میان و تا 6 صبح مراسم ادامه داره ! نکته جالب اینه که نه بسیج نه هیچ نیروی دیگه ای به اینها کاری نداره ! توی یکی از مراسمی که بودیم ارکستر آورده بودن و در نهایت هم همسایه ها ساعت 4 صبح عاصی میشن و زنگ میزنن به منکرات ! دو تا مینی بوس از بسیحی های بی وجود رو می فرستن و کل محل رو محاصره میکنن به این خیال که طعمه خوبی گیر اومده ! بعد که زنگ رو میزننن و معلوم میشه اینها یهودی هستن فقط میپرسن بینتون مسلمون که نیست ؟ و بعد هم میرن ! به همین راحتی ! نمیدونم چرا همه چیز برای مسلمونها حرومه و این آخوندهه چرا نقش ید الله رو بازی میکنند ؟!
خلاصه که میرید به مهمونی ترک ها قبلش یه ته بندی بکنین و تا می تونین هم بخندین وگرنه اونجا که بخندین چون اینها به خودشون شک دارن , به خودشون میگیرن و حالا خر بیار باقالی بار کن ! اما در کل جالبه .

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001