فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Friday, March 07, 2003
قدرت , آری یا نه ؟

از آغاز انقلاب همیشه عده ای آخوند برای شستشوی مغز نسل نو پای انقلاب سعی کردند وجهه غلط و کثیفی رو از دوران پر بار پهلوی نشون بدند و تا قبل از برپایی ماهواره ها و اینترنت نسل جوان انقلاب فکر میکردند همه اینها حقیقت محض هستند و تن به خواسته ها و خرده فرمایشات رذیلانه این عده مذهبی مآب افراطی و کودن می دادند ! در این اواخر یک شیر حروم خورده ای سخنرانی ای کرده بود که ایران در دوران پهلوی ویرانه ای بیش نبود و ما با انقلاب خود ایران رو آباد کردیم ! " شاشیدیم به ایران " این سخنان کلاه گشادیست که بر سر نسلی گذاشتند که آگاهی از دوران پر شکوه قبل از انقلاب نداشتند ! دلایلی رو آماده کردم که در زیر میخونید . اما قبل از نوشتن در مورد این اختلافات , باید به عرضتون برسونم که عده ای هستند که با حکومت هم پهلوی هم آخوندی مخالف هستند و بیان میکنند که هر نوع حاکمیتی پوچ هست ! اما باید دونست که مردم ایران مردم با جنبه ای نیستند که خودشون راه راست رو انتخاب کنند و ادامه بدن و در صورت نبود قدرت در ایران , ایران در عرض چند ساعت تجزیه و نابود میشه ! کلا هیچ اجتماع بشری بدون یک حاکمیت و قدرت تصمیم گیر نتونسته پا برجا بمونه ... به جزییات کاری ندارم ! اما برای نوشتن این مطلب از پدر بزرگم کمک گرفتم . با اینکه 90 سال سن داره اما همچنان سر حرفش هست و دست بردار نیست از عقایدش " جاوید شاه " هاهاها . نوشتن این متن برای من به بهای منفجر شدن مغزم تموم شد و اینکه مجبور شدم مجموعا 13 ساعت بشینم کنار پدر بزرگم و 12 تا نوار ضبط کنم ... اما نتیجه حاصله فوق العاده بود . پدر بزرگ من متولد سال 1291 هست و میشه گفت یک آدم باستانیه با حافظه فوق العاده و سلامت جسمانی در حد یک پیرمرد60 ساله ! اون از اون دوران صحبتهای زیادی داشت که بیشترشو برام گفت و اینکه علت بدبختی ما مردم ایران چه کسانی بودند و هستند . من همین جا می تونم بگم که 99/99 % همه شما می دونید دلیل بدبختی مردم ما عده ای مقلد جاهل مذهبی هستند که با حربه دین و استفاده از جهل و ساده لوحی مردم و رواج خرافت , روزگار رو به کام خود شیرین و به کام دیگران تلخ کردند ! اما جالبه بدونید که همین جماعت کهنه پرست و احمق هم در دوران قاجاریه و هم در دوران پهلوی باعث فلاکت مردم بودند :
پدر بزرگم می گفت : که شما جوون ها که الان به این سن رسیدید بهتون می گن : وقتی که شاه بود مملکت رو خراب کرده بود و ما اومدیم و مملکت رو ساختیم و دادیم دست شما اما همه از این امر غافل هستند که کسی نمی دونه که 80 سال و 90 سال پیش وضع ایران چی بود و مردم چطور زندگی می کردند که حالا که این افراد پدر سوخته بیشرف این حرف ها رو میان می زنن ! همه میگن آره بابا اینا راست می گن اما حقیقت چیزه دیگریست . در واقع ما ندیدیم که ایران به چه شکلی بود و به کجا رسید و این حکومت لاشخور چطور از میراث باقی مانده اونها استفاده کردند بنام خود :

کشور ایران و ترکیه ! وقتی خوب به این دو کشور دقت می کنیم می بینیم که بین حکومت های سابق هر دو کشور هیچ تفاوتی وجود نداشت و هر دو کشور در اوج فلاکت بودند ! در ایران خاندان ملعون قاجاریه ایران رو به تاراج استعمار روس و انگلیس داده بودند و در ترکیه هم دولت عثمانی با حکام هوسران و جنگهای مکرر باعث تجزیه امپراطوری عثمانی شدند و کشور جدید ترکیه از تجزیه اون امپراطوری ایجاد شد ! در ایران رضا شاه کبیر و در ترکیه آتاتورک به قدرت رسیدند و هر دو به موازات هم سعی در ایجاد تحول و اصلاحات در کشورهای خود کردند ! در این راستا آتاتورک پیشتازتر بود , رضا شاه با سفری که به ترکیه داشت با جلوه هایی از مدرنیزم و فرهنگ غرب آشنا شد و بعد از بازگشت از ترکیه شروع به پیاده کردن آنها در ایران کرد ! و در دوران 18 سال سلطنت خودش ایران رو به میزان 200 سال رو به جلو برد ! از مهمترین اقدامان رضا شاه کشف حجاب بود و خلع لباس آخوندها که متاسفانه بر خلاف آتاتورک که ملا ها رو به دریا ریخت شیوه انسان دوستانه تری پیش گرفت و در نهایت دیدین که مار در آستین خودش پرورش داد و سلسله پهلوی دوباره توسط آخوند جماعت پدر سوخته برکنار شد ! " البته شاهنامه آخرش خوشه "
دلیل این پیشرفت این بود که رضا شاه اومد و دین رو از سیاست جدا کرد ! پدر بزرگ من تعریف می کرد که :

در اون زمان تصمیم گیری های مهم به عهده آخوند جماعت بود ! در اون دوران مردم سواد نداشتن و ملا های پدر سوخته شده بودن صاحبان مکتب خانه ها دوانین . اون زمان مدرسه وجود نداشت . اولین مدرسه در شهر تبریز ایجاد شد و اولین مدرسه رو از استانبول ترکیه آوردند بنام مدرسه رشدیه که همین آخوندهای حروم زاده که نونشون آجر شده بود هر چند وقت بلند می شدن می رفتن و میز و نیمکت ها و ... مدرسه رو می شکستن و بچه های مردم رو کتک می زدن و به زور می کشوندن به مکتب ها و تو مغزشون اراجیف پر می کردن ! اراجیف و خرافاتی که هنوز هم آثار اون در عصر حاضر باقیست !
- تو ایران اون زمان سواد تشکیل شده بود از خواندن قرآن و کلیله و دمنه و بوستان و گلستان سعدی . پدر بزرگم که جزو خانواده دربار و اعیان اون زمان " قاجاریه " بود و در واقع پدر پدر بزرگم وزیر دارایی کل استان آذربایجان , کسانی از اعیان که می خواستند تحصیل کنند به جای فرستادن فرزندانشون به مکتب , معلم سر خونه می گرفتن و در منزل بچه هاشون رو تعلیم می دادند . این اولین سد و مانع بود که آخوند جماعت ایجاد کرد در مقابل پیشرفت علم در ایران که خوشبختانه با روی کار آمدن پهلوی مکتب ها و ملا ها برچیده شدند و اولین دانشگاه در تهران ساخته شد به لطف رضا شاه کبیر ! به لطف آخوندیسم دانشگاهها شدند مراکز مد روز و کامیابی های جنسی و ...
- یکی دیگه از مظاهر بدبختی ایران نبود راه و جاده بود ! در ایران اون زمان هیچ راه و جاده ای وجود نداشت ! تنها بعضی راه ها بودند که اونها هم خاکی و ناهموار بودند و بندرت راه شوسه بود ! هر کسی می خواست بره مسافرت باید از بین هزاران دزد و راهزن می گذشت و مالش که می رفت هیچ خودش هم کشته می شد ! شرق و غرب و جنوب ایران شده بود مامن یک مشت دزد و راهزن در جنوب شیخ خزغل در کردستان اسماعیل آغا سمیتغو در شمال میرزا کوچک خان مزدور و .... حتما به گوشتون رسیده که رضا شاه بعضی ها رو تو سینه کوه گچ می گرفت ؟ این ها همون ها بودند ! مردم امنیت نداشتند هر مدت راهزن ها حمله می کردن به دهات و روستاها , مردها رو می کشتن و دختران رو می بردن و به زنها تجاوز می کردن و شکم زنهای حامله رو میدریدن .. هنوز هم بعد از گذشت 80 سال از اون دوران اگر از پیران اطراف شهرهای رضاییه و خوی سوال بشه فجایعی رو بیاد دارند از اون دوران ! به لطف اسلام حتی از گرفتن موبایل در دست هم باید پرهیز کرد چون با شمشیر میان و اول میکشنت و بعد موبایل 100 تومنیت رو میدزدن !
در داخل شهرها هم امنیت نبود حتما شنیدید که مثلا تو طهران هنوز اسامی دروازه دولت و دروازه قزوین و ..... وجود داره اینها ثمرات همون نا امنی ها بود ! وقتی خورشید غروب می کرد درهای دروازه ها رو می بستند و هر کسی که مسافر بود باید تا صبح پشت دروازه می ایستاد تا باز بشن و یا اگه پول دار بود یه پولی می داد و می اومد داخل ! برخلاف امروزه , خانه های اعیان و اشراف در انتهای کوچه های تنگ و باریک قرار داشت ! بزور یک آدم عادی می تونست از اونها عبور کنه و علت تنگی کوچه ها این بود که سوار کارها نتونن وارد خانه اشراف بشن و در صورت وارد شدن از بام می تونستن اونها رو از بین ببرن و همین باعث امنیت اونها شده بود ! و این کوچه های تنگ گرانترین خانه ها محسوب میشدند بر خلاف تصور ما که امروزه خیابانهای عریض و بالای شهر رو اعیانی می دونیم !
- بهداشت وجود نداشت و اکثر مردم از نبود دکتر و دارو می مردن . یکی از علل اینکه در اون زمان هر خانواده ای تعداد زیادی بچه به دنیامی آورد این بود که اکثر بچه ها قبل از 5 سالگی می مردن ! و مردم از ترس اجاق کور موندن چندین بچه می آوردن تا از بین خیل اونها چندتایی باقی بمونن ! دکترها یا قلابی بودند و یا درمانگرهای گیاهی که اونها هم در برابر امراض اون زمان کاری نمی تونستن انجام بدن .
پهلوی اومد دانشگاه تهران رو تاسیس کرد و از خارج پزشک آورد و شروع به تربیت دکترها کرد ! و بعد هم مریض خونه ها و مطب ها رو ایجاد کرد ! و بعدها با پرورش اولین نسل از دانشجوها نیاز به ورود اساتید خارجی هم برطرف شد !
اون زمان مردم 50 نوع لباس مختلف و کلاه های جورواجور داشتند و ظاهر مردم نا هماهنگ بود و از طرفی هم بنا به نوع لباسها مصرف پارچه هم زیاد بود . پهلوی اومد لباس متحد الشکل رو رایج کرد و گفت همه یک کلاه و لباس داشته باشند و از اون زمان کلاه پهلوی باب شد !
راه آهن سراسری ایران رو با بستن 1 قران مالیات به قند و شکر و چای ساخت ! و شمال و جنوب ایران رو به هم وصل کرد که متاسفانه در جریان جنگ جهانی دوم شد پل پیروزی متفقین و اژدهایی بنام استالین قد علم کرد !
کشور امنیت نداشت . ارتش نداشت . رضا شاه اومد و قانون نظام وظیفه عمومی رو ایجاد کرد و شروع کرد به گرفتن سربازها و تشکیل ارتش منظم . در اون زمان حتی سلاح هم وجود نداشت و سلاح های موجود اسقاطی بود و کهنه و در انواع متنوع ! اکثرا هم روسی و انگلیسی بودند , سربازان ایران قزاقانی بودند که سلاحهای اونها همه کهنه و خارج از رده بود و فاقد تکنولوژی مدرن اون زمان ! با خرید تفنگ های برنو و ام یک از آلمان نازی سربازان دارای سلاح متحد شدند ! و در اندک زمانی ارتش ایران بوجود اومد . اولین ناوگان نیروی دریایی در خلیج فارس در زمان رضا شاه کبیر ایجاد شد که انگلیس های بی همه چیز با اشغال ایران در شهریور 1320 نابودش کردند و در این حملات غافلگیرانه فرمانده نیروی دریایی ایران هم دلاورانه کشته شد .
همه موسسات دولتی اسامی عربی داشتند ! رضا شاه اومد و نام همه اونها رو تغییر داد ! عدلیه - بلدیه - فیضیه و ...... و حالا اومدیم و میگیم فارسی رو پاس بداریم با الفاظی من در آوردی و بدون اصل و ریشه ! چه مسخره !
برق در اون زمان نبود ! وقتی هوا تاریک می شد یک چراغ نفتی می گذاشتند وسط اتاق یا روی کرسی و همه اهل منزل دور اون حلقه می زدن , یکی دوخت و دوز می کرد , یکی حساب و کتاب می کرد , یکی درس می خوند و خلاصه همه دور همون کور سو جمع میشدند! پهلوی اومد و کارخانه برق رو ساخت و کم کم همه جا چراغ برق وارد شد . و یا زمستانها یک کرسی می گذاشتند وسط اتاق و همه می نشستند دور اون !
آب در شهر ها و دهات نبود , همین آبی که الان توی جوب ها می بینید اون زمان همین آب ها وارد آب انبار های منازل می شد و ذخیره . که هم آب شرب بود و هم آب مصرفی برای کارهای مورد نیاز ! بعد از مدتی هم آب می گندید و کرم می گذاشت . وقتی آب رو باز می کردن از آب کرم خارج می شد و ناچار با پارچه سر لوله رو می بستن تا کرم بیرون نیاد و یا کسانیکه آب حوصی بودن می اومدن و زغال ها رو می شستن و توی گونی می کردن و می انداختن توی آب انبار ها تا آب نگنده ! پهلوی اومد سد ساخت و آب لوله کشی رو راه انداخت و تصفیه خانه و بهترین آب دنیا رو تولید کرد ! هنوز که هنوزه سیستم آب تهران از اون زمان باقی مونده .
اما معضل دیگه این بود که در اون دوران مردم ما شناسنامه نداشتند . پهلوی اومد و گفت همه باید سجلد داشته باشند و سازمان ثبت احوال رو ایجاد کرد ! علت اون هم این بود که این آخوند های پدر سوخته یک خونه یا زمین رو به چندین نفر می فروختند . در واقع در اون دوران آخوندها کار معامله و مبادلات ملکی رو هم انجام می دادند . فلانی اسمش حسن بود 100 نفر دیگه هم همنام اون بود با اسم پدر های مشابه ! ملا ها هم از همین سوء استفاده می کردن و کلاهبرداری می کردن چون هیچ کس به رسمیت سندی نداشت و هر کس به دنیا می اومد پشت قرآن یا جلد حافظ اسمشو می نوشتن , همین و بس ! مثلا می خواستن کسی رو صدا کنن می گفتن : حسن پسر مرتضی قصاب ده پایینی .....
یکی از دلایل اصلی ایجاد سازمان ثبت احوال توسط پهلوی این بود که وقتی رضا شاه کبیر به سلطنت رسید در اون زمان کاخ نیاوران وجود نداشت و فقط عمارت صاحبقرانیه موجود بود . و رضا شاه برای گسترش دادن اون تصمیم به خرید زمینهای اطراف اون کرد که الان کسانیکه به کاخ نیاوران مراجعه می کنن می تونن ببینن که به جزء عمارت صاحبقرانیه که یادگار دوران ننگین قاجار هست , باقی عمارت ها دارای معماری مدرن هستند که در دوران پهلوی ساخته شده و حتی بعضی قسمتهای صاحبقرانیه هم به دستور شهبانو فرح دیبا بصورت مدرن ساخته شده مثل قسمت چای خانه که در حال حاضر تبدیل شده به بار !
رضا شاه اون زمین ها رو می خره اما وقتی ساخت و ساز رو می خوان شروع کنن یک پیرزن ارمنی هم میاد و مدعی مالکیت اون زمینها می شه ! وقتی دنبال کار رو می گیرن می بینن یه آخوندی این زمین ها رو هم به رضا شاه و هم به او پیرزن بنام حوا فروخته بوده ! و بعد البته پدر اون ملا رو هم در میارن اما عدو شود سبب خیر... این مثل اینجا معنا پیدا می کنه و این حماقت اون آخوند باعث ایجاد سازمان ثبت احوال می شه .
پهلوی کشف حجاب رو ایجاد کرد و به زنها شخصیت و هویت بخشید و دیگه زن ایرانی به عنوان یک رختخواب متحرک و وسیله رفع شهوت مردها نامیده نمی شد . دیگه زن ایرانی دارای هویت بود . که بعد ها در دوران محمد رضا زن ها حتی به مشاغل حساس هم رسیدن . زنها برای بیرون رفتن باید یک شلوار می پوشیدن بعد روی اون یک پیراهن بلند بعد یک چادر دوخته شده و بعد روی اون روبنده و چارقد و ... , صد رحمت به حجاب زینب کماندوهای ما !
اون زمان مردمی که وضعشون خوب بود و اضافه ای از اموالشون داشتن بنا به سنن و رسوم خرافی و اصل رشوه دهی به خدا برای آمرزیده شدن , بخشی از مال یا ملک خودشون رو وقف می کردن که مثلا ثوابی برده باشن و یا عده ای بودند که در هنگام مرگ , ملا رو به بالین می خواندند و سرپرستی زن و فرزندان و اداره املاک و دارایی ها رو واگذار می کردن به اون ملا ! امور وقف زیر دست ملا ها بود و اونها هم این ها رو می گرفتن و برای خودشون نگه می داشتن به جای صرف کردن در راهی که صاحب اموال خواسته بوده ! و پهلوی که اومد و شروع کرد بنام اصلاحات ارضی انگشت گذاشتن روی زمین ها و بعد ها هم محمد رضا با انقلاب سفید و اصلاحات ازضی ادامه راه اونو ادامه داد صدای اونها در اومد که زمین های ما رو گرفتن و ... اما کسی اعتراض به این نمی کرد که این زمینها از کجا اومده بود ؟ چطور میشد یک نفر آدم معمولی دارای صئها هکنتار و جریب زمیت و ده و قصبه های 6 دانگ باشه ؟ و نام خودش رو هم ارباب بنامه ؟
در ماه ننگین محرم , عده ای جاهل و لوطی های قاتل و جانی با استفاده از حربه دین دست به اقداماتی نظیر قمه زنی و ایجاد دسته های عزا داری و برهم زدن نظم عمومی و آسایش مردم میزدند ! و رضا شاه تمام این جلسات شیطانی رو ممنوع اعلام کرد .
سیستم متریک و وزن کشی در ایران نبود ! هر جایی از ایران سیستم خاصی داشت و جایی من بود جایی گز و فرسنگ و خروار و سیر و مثقال و .... جالب این بود که من هر جایی با جای دیگخ فرق داشت ! من تبریز 3 کیلو بود ! من تهران 2 کیلو بود و ... رضا شاه اومد و گفت همه جا کیلومتر و همه جا کیلو !! به نظر این کار ساده ای میاد اما فقط تصور کنین که چه حق کشی ها و اختلافات فاحشی سر همین 2 عامل پیش می اومد ؟

ما کاری به این نداریم که پشت پرده پهلوی خوب بوده یا دولت اسلامی ! چون هر دولتی خوبیهایی داره , بدیهایی ! اما با همه این مثالها شما خودتون می تونید قضاوت کنین که حالا وضع مملکت ایران چه بوده و با آمدن پهلوی چطور شد ؟
این آخوند ها از زمانی که اومدن فقط طرح های نیمه تمام اون دوران رو اجرا کردن و بنام خودشون تموم کردن ! اون هم نیمه کاره و خراب و بنجل . سیستم متروی تهران , سیستم آب و فاضل تهران , اتوبان ها و راه های تهران همه و همه از طرح های اون زمان بوده که بعد از 25 سال تازه تازه به بهره برداری رسیدن بطور ناقص و با هزاران عیب ! وای به مملکتی که روی نفت و گاز خوابیده اما بنزین از خارج وارد می کنه و اینقدر هم قیمت فراورده های نفتیش گرونه و هر سال هم بیشتر می ره بالا ! تبریک هم کیگم که بعد از نوروز نزخ بنزین میشه 65 تومان ! در حال حاضر این دولت کنونی میراث خوار حکومت ما قبل خود شده و ادعا می کنه که ما آمدیم و آباد کردیم . اما نمی گن که از کجا به کجا رسیدیم ....... کی می تونه بپذیره این همه دروغ رو ؟ به جزء عده کمی از مردم وطرفداران کور و پست که همون ها باعث بدبختی این مرز و بوم شدند .... به قول معروف یک ضرب المثل هست که می گه : تا مردم خرند آخوند رهبر است ......! هیچ وقت سر آدم عاقل کلاه نمیره اما آدم های کودن و احمق هستن که هم تیشه به ریشه خود و هم دیگران می زنند ....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001