فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Wednesday, February 26, 2003
کلاشی ژنتیکی ایرانی جماعت :

اول بسمه الاه بگم منظورم فقط یک عده از ایرانی هاست ! باز گیر ندین که تو چرا همه رو با یک چوب میزنی ! همایون خان با توام !! چند سال قبل با دوستی صحبت میکردم به من میگفت : روزی رفته بودم بار و داشتم آبجو می خوردم موقع بیرون اومدن دختری جلوم رو گرفت و گفت : به من پول بده می خوام برم کوک بگیرم ! من هم 5 دلار از دستم بر میومد بهش دادم اما چون ذات ایرانی جماعت شیشه خورده داره و همه از دم کارآگاه گجت و ستوان کلمبو و جیمز باند تشریف دارن تعقیبش کردم دورادور تا ببینم واقعا مواد میخره یا نه ؟ و دیدم وارد خیابانی شد و به فروشنده مواد پول داد و مواد رو گرفت و رفت . یاد ایران خودمون افتادم که هر کی ازت تقاضای پول میکنه برای خواسته ای غیر متعارفه . مثلا چُلاقی رو گوشه خیابان میبینیم و از روی ترحم بهش ریالی پرداخت میکنیم اما در آخر شب همین آدم چلاق تبدیل میشه به یک دونده دو ماراتن ! افرادی رو میبینیم که در گوشه گوشه شهر جلوی ما رو میگیرن و به بهانه گم کردن کیف پول یا خرید دارو برای بیماران خیالی از ما طلب پول میکنند و بعد از دریافت پول به ریشمون هر هر می خندن . همین افراد هستند کهتخم شک رو در دل ما باز کردند !
اما افغانی جماعت :
من خودم شخصا برای همشون احترام خاصی قائلم چون مردم فهميده و چشم و دل پاکی هستند . گو اینکه در سالهای اخیر یعنی در 15- 20 سال گذشته خبر های تاسف انگیزی از این عده شنیدیم که به دختران و زنها تجاوز کردند و یا موجب قتل و جنایت شدند , اما اگه بخواهیم این آمار رو با آمار قاتلین وطنی مقایسه کنیم یک به 60 میلیون خواهد بود !! و نمی شه با این دلیل که فلانی عمل زشتی رو انجام داده از همه اونها انتقام بگیریم یا اونها رو تحقیر کنیم ! شاید بهتره بدونید که چند ماه قبل رئیس باند یاکوزاهای ژاپن که یک ایرانی بود بنام محمد رضا .... دستگیر شد ! پس تمام مردم ژاپن بخاطر جنایت های وحشتناکی که این فرد به همراه اعضای ژاپنی خودش انجام داده بیان و از ایرانی ها متنفر بشن ؟
خلاصه....
هر ماه یک پسر ریز نقش و جوان افغانی به نام گل احمد میاد منزل ما و از صبح تا غروب و همه جا رو تمیز میکنه . همسرش 18 سالشه و خودش هم 21 سال و یک دختر هم داره به اسم وجیهه ! چند روز پیش هم طبق معمول اومده بود و داشت کار میکرد که رسید به اتاق من . منم رو تخت دراز کشیده بودم و داشتم کتاب می خوندم و دیدم هی داره لفتش میده و دنبال یه بهانه میگرده که سر حرف رو باز کنه و روش نمیشه ! آخر بهش گفتم چیزی می خوای بگی گل احمد ؟ با کلی سرخ و سفید شدن برگشت گفت : می بخشیدا .... عرض داشتم ...
از رو تخت بلند شدم و گفتم خوب بگو . کشتی خودتو .. خجالت نداره که ! بگو ...
- راستش من دارم میرم کلاس کامپیوتر ... بعد به من گفتن اگه کامپیوتر نداشته باشی چیزی یاد نمی گیری منم رفتم دست دویوم خریدم اما حالا کار نمی کنه !
خوب ایرادش چیه عزیز ؟
- سی دی آهنگ میگذارم میخانه بعد که سی دی تصویر میگذارم وسطش ایستاده میشه !!
مدل کامپیوترت چیه ؟
- CTX
اون که مدل مانیتوره !! مدل دستگاهت چیه ؟
- خبر ندارم !
پس یکروز وقت کردی بردار بیار ببینم چشه !
امروز بهم زنگ زد و برداشت دستگاه رو آورد و منم بعد از باز کردن کیس دیدم واویلا ! یک دستگاه اسقاطی و درب و داغون رو به این بیچاره قالب کردن ! اونهم پنتیوم 133 به قیمت 400 هزار تومن ! گفتم از کجا خریدی؟ گفت از .... گفتم صبر کن من لباس بپوشم بریم ببینم این چه دستگاهیه دادن بهت !!
- یعنی بده ؟
افتضاحه !! بهت انداختن ! سرت کلاه گذاشتن !
- خانم ترا خدا دعوا نکنی !!
یعنی چی دعوا نکنم ؟ این دستگاه خرابه قیمتش هم80 تومن بیشتر نیست ... رفتم لباس پوشیدم و رفتیم پایین و کامپیوتر رو گذاشتیم تو ماشین و راه افتادیم .
نیم ساعت بعد توی مغازه اون کلاه بردار بودیم که یک پسر جغل فکلی بود ....
من دستگاه سالم دادم به این یارو !!
- اول اینکه این یارو نیست و درست صحبت کن و احترام خودتم نگه دار وگرنه منم بلدم هیکلت رو با فحش بشورم و آویزونت کنم تو آفتاب چروکهات باز بشه ! بعدم این دستگاه کلا خرابه و از اول هم همینطور بوده در ضمن پولی که ازش گرفتین رو باهاش میتونست یک کامپیوتر جدید بخره نه این آشغال قراضه رو !
خوب حالا میگین چیکار کنم ؟
- یا پولش رو پس میدین یا همین الان زنگ میزنم به پلیس و تکلیفم رو باهاتون روشن میکنم !
شما مگه وکیل وصی این آقا هستین ؟
- آره هستم ! حرفی بود ؟
خانم محترم چرا دنبال دردسر میگردی بذار ما هم کاسبی مونو کنیم ! اصلا بگذار من اینو درست میکنم و عصر بیایین ببرین !
- همین که گفتم یا همین الان کل پولشو بهش میدی یا زنگ میزنم پلیس !!
خلاصه بعد از یکساعت چک و چونه , چکی ازش گرفتیم و همون لحظه هم رفتیم بانک و نقدش کردیم و مستقیم هم بردمش پیش یکی از دوستام و براش قطعاتش رو خریدم و آوردیم خونه و سر هم کردم و سیستم هم نصب کردم و دادم دستش و برد !
اما ......
همه ما غربی ها و یهودی ها رو به نژاد پرستی متهم میکنیم و ادعا میکنیم که خودمون از گل پاکتریم ! اما خبر از درونمون نداریم که چه نژاد پرستهایی هستیم . ادعای مسلمونیمون کون آسمونو جر میده ولی زمان عمل که میرسه از شمر و یزید هم بدتریم و کافرتر ! اگه ادعای جهان اسلام میکنیم پس این افغانی هم مسلمونه ! اگه ادعای انسانیت میکنیم این افغانی هم انسانه ! اگه ادعای برابری نژادی رو داریم پس این افغانی هم در صد سال گذشته ایرانی بوده و با دسیسه انگلیس شده کشوری بنام افغانستان . پس این کارها یعنی چی ؟
و ....
چند روز پيش که داشتم سوار ماشين می شدم موبايلم افتاد تو جوب آب درست زیر یک پل آهنی !! هر کاری هم کردم نتونستم درش بيارم و دنبال کسی می گشتم که بياد و برام در بياره که چند تا پسر آمدن و گفتن چی شده ؟ منم گفتم موبایلم افتاده زیر پل اگه می تونین لطفا درش بیارین ! اما پاسخی که از اونها شنیدم جای بسی تاسف داشت و دردناک بود ..... اونها گفتن یه حالی بده تا برات در بياريم !!!! .....
بعد از رفتن آنها چشمم به یک مرد افغانی با دوستش افتاد . به اونها خواهشم رو گفتم و یکی از آنها آمد و رفت زير پل و موبايلمو در آورد و منم برای تشکر خواستم بهش پولی بدم اما هر کاری کردم قبول نکرد و با لهجه خاص خودش گفت انسانیت بودی ... و رفت....رفت و منو با اين فکر تنها گذاشت که توی اين دو دسته آدم که يکی از روی هوس و دیگری از روی انسانيت به من کمک کرد کدامشون هم وطن واقعی من بودند ؟!
اون مرد مثلا افغانی بود از همون جنسی که تا ما میبینیم فلانی چشماش کشیده هست یا قیافه جواد و عوضی داره می گیم اوهوووو افغانی رو !!!! و بدترین نسبت های روانی و شخصیتی و تیپی رو به این مردم نسبت میدیم !

احتمالا عده ای از شما به خارج از کشور مسافرت کردید و حتما به رستوران های ایرانی هم رفتید . گارسون های اونها اغلب ایرانی هستند ! این عده ایرانی در نظر مردم اونجا افغانی بحساب میان ! یادمه یکبار که رفته بودیم رستوران , گارسون میز ما ایرانی بود و خیلی سعی کرد که پیش چشم ما نیاد اما در نهایت مجبور شد و کلی هم خجالت می کشید , بعد که سرش کمی خلوت شد پدرم به نوشیدنی دعوتش کرد و اونهم شروع کرد درد و دل که تو ایران کلی شخصیت داشت و ... اومد اینجا برای کار اما چون کسی رو اینجا نداشت که حمایتش کنه مجبور شده به این کارها تن بده !!! درست مثل افغانی ها !! خب کار عار نیست . ولی ....
با این همه , انصاف همون اجنبی جماعت از معرفت و مرام ما ایرانی ها نسبت به هموطنهای خودمون بیشتره ! لااقل توی غرب وقتی از پمپ بنزین میایی بیرون همه بهت به چشم یک انسان دارای شخصیت نگاه می کنند و روت از نوع شغلت حساب باز نمی کنند ! یادمه یکی از دوستانم به کشور استرالیا رفته بود برای تحصیل و تعریف می کرد که : هر جا رو می گشتم کسی به من کار نمی داد تا اینکه رفتم جایی و به صاحب اونجا گفتم من یک هفته بدون دستمزد برات کار می کنم اگه راضی بودی منو قبول کن اگه نه که هیچی ! و کار کرده بود و یارو هم خوشش آمده بود و استخدامش کرده بود ! تازه حقوق اون یک هفته رو هم داده بود ! اما تو ایران خودمون اگه چنین وضعی باشه نه تنها از اون دستمزد خبری نخواهد بود , بلکه صاحب کار سعی در استثمار فرد هم می کنه ! اون راستی و صداقتی که در خارج ایران وجود داره محاله در ایران ببینید !
فقط تصور کنید که اگه اعتمادی که در اونجا حاکمه در اینجا هم بود وضع چطور می شد ؟ تمام فروشگاه ها و مغازه ها از دم ورشکست می شدند !! یادمه یکبار که برای خواهرم یک دست بند خریده بودم وقتی به دستش بست دیدیم چفتش خرابه و من متوجه نشده بودم موقع خرید ! چون روز شنبه بود , نمی تونستم برم عوضش کنم برای همین هم افتاد به روز دوشنبه و وقتی که رفتم جواهر فروشی , زن فروشنده فقط گفت چه مشکلی دارین ؟ من هم گفتم چفت دستبند خرابه ! و اون بدون نگاه کردن و یا سوال اضافی اونو تحویل گرفت و چند دقیقه بعد با یک دستبند دیگه اومد و با یک لبخند و در کمال احترام دوباره اونو کادو کرد و به من داد !
مشابه این اتفاق تو ایران برام پیش اومده بود و مرد زرگر اول مشکوک به آویز نگاه کرد و بعد هم گفت که شما اینو خراب کردید و من مزد ساخت می گیرم تا درستش کنم !!! در حالی که همون طور تحویل گرفته بودم .. و حالا شما مگه می تونید فروشنده رو مجاب کنید که شما کاری انجام ندادید ؟؟؟
چنین اعتمادی رو خیلی از ایرانی های مقیم خارج دارند کم کم لکه دار می کنند ! خیلی ها رو می شناسم که خرید می کنند و بعد از مدتی وقتی حسابی از جنسی یا کالایی استفاده کردن میرن پس میدن مخصوصا لباس ها رو که زنهای ایرانی میرن میخرن و شب باهاش میرن مهمونی و تا صبح می زنن و می رقصن و فردا لباس چروک و سفیدک زده از عرق رو میبرن پس میدن و می گن این ایراد داشت ! و یکی دیگه میگیرن ! یا لوازم آرایشی رو که معمولا بصورت اشانتیون توی همه مغازه ها عرضه می کنن برای تست , زنهای ایرانی میرن به بهانه تست کردن و اونها رو خیلی قشنگ و تمیز کش میرن و میان بیرون یا قبل از رفتن به مهمانی میرن و صد قلم آرایش میکنن , مفت! در حالیکه ارزش مادی زیادی نداره اما ذات عده ای از ایرانیها واقعا خرابه و با این کارها آبروی همه ایرانی ها رو می برن !
چند سال پیش پسر خاله شیطون من که اون موقع 14 سالش بود اومده بود منزل ما , یکبار قرار شد ببرمش براش سی دی بخرم ! خلاصه اونجا هم سیستم اینطوره که بهت اعتماد کامل دارن و خودت میری هر چی می خواهی انتخاب میکنی و برمیداری و میری پشت یک میز می شینی که روی اون ضبط و گوشی قرار داره و سی دی رو گوش میدی و اگه پسندیدی می خری ! خلاصه من بردمش و اون هم یک سی دی انتخاب کرد و وقتی برگشتیم دیدم جیب هاش قلمبه شده و خلاصه که آقا 4 تا سی دی و 2 تا مجله متال همر هم کش رفته بودن !!! اونها متوجه نشده بودن ! اما با این همه من بردم و پس دادم و فروشنده هم تشکر کرد و خودش یک سی دی به پسر خالم هدیه داد و تاکید کرد که این بار دیگه این کار رو تکرار نکن ! اما اگه همین اتفاق توی ایران رخ می داد اول از همه چند تا فحش خوار و مادر بهش می دادن بعد هم احیانا دست روش بلند می کردن و با صدای بلند هم آبروی طرف رو می بردن و .... پای پلیس رو هم پیش میکشیدن !
اينجاست که یاد سخن یک دوستی می افتم که گفته : ملتی کذاب تر از ايرانی جماعت نديدم , ايمان ميارم !!!! بازم نه همه ایرانی ها !!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001