فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Saturday, December 14, 2002
مردم ندید بدید ایران !! هنر پیشه های مفلوک ایرانی !!

امروز این کاپوجینو رو میخوندم توش مطالبی نوشته بود که آدم باید غش غش می خندید ! من نمی دونم که این مبلغین سینه چاکش با این همه تبلیغ و اصراری و التماسی که دارند برای خوندن این سایت , وقتی وقت می گذاری می ری بخونیش یک مطلب درست حسابی هم توش پیدا نمی کنی و همیشه خبرهای دست چندم و ماسیده و از داغی افتاده رو باید بخونی !! اون هم با فیلتر و سانسور ناشیانه !! لابد این هم برای بالابردن تعداد بیننده هاست که جدیدا مد شده ....

مطلبی که امروز خوندم خیلی مضحک و جالب بود با اینکه به نوعی حرفی برای گفتن داشت اما نویسنده یک بخش از مطالب اون یه آدم بی مزه ای به اسم نیما رسولزاده , اومده بود و مثلا خواسته بود نقدی بکنه روی مطالبی که جدیدا مد شده توی اینترنت اما بقدری سانسور و لوس بازی و بازی با کلمات کرده بود که آدم هیچی نمی فهمید که هیچ , تازه , آخرش که می رسید صد تا تف و لعنت هم نثار نویسندش می کرد که این خبر تکراری رو بخوردت داده !! از اون بدتر هم بکار بردن کلمات قلمبه سلمبه بود که باز جدیدا بین مطبوعاتی جماعت مد شده تا خواننده هیچی سر در نیاره و این هم چون به ایرانی ها هویت می ده و کلاس آوره همه رو به وجد میاره ! حالا طرف اصلا نمی دونه معنی واژه چی می شه اما همین ندونستن رو اینطور تعبیر می کنه که نویسنده کارش درسته !! حالا خودم کا این مطلب رو باز می کنم به روش خودم تا این نیما ریپورتر بدونه چطور مطلبی رو نقل می کنن :

باز می خوام گیر بدم به این لاریجانی بی وجود که همه آتیشها از گور اون بلند می شه !! تو تلویزیون بقدری به خورد ما فیلم های مذهبی و با پوشش های اسلامی از اسلام جعلی و من در آوردی دادند و از اسلام چهره ای کریه و منفور جلوه دادند که ما وقتی توی کوچه و خیابان چشممون به یکی از هنر پیشه های معروف و یا شخصیتی آشنا و حتی بازیگران رده هزارم تیزر های تبلیغاتی در تلویزیون می افته و یا حتی اونها رو در مواقع جشنواره ها یا در مهمانی های دوستان می بینیم آه از نهادمون در میاد که عجبا !!!!! این همون آدمه ؟ مگه این همونی نبود که تو فلان فیلم آدم مومنی و خداشناسی بود ؟ مگه این آدم همونی نبود که چادر از سرش نمی افتاد و حالا " موهاش " بیرونه وای وای وای .... و حتی تو خواب هم با حجاب دیده بودیمش که یکوقت ابلیس در خواب بی حجاب نبینش و پایه های ایمان آخوند ها متزلزل نشه ؟! برای نمونه سریال مسخره و احمقانه پلیس جوان رو که شبکه جام جم تازه شروع به پخش اون کرده درش زنی که نقش مادر محجبه و مومن و رئیس زینب کوماندوهای محله رو بازی می کنه همزمان شبکه شب خیز هم ازش فیلمی از 25 سال قبل نشون می ده که در نقش یک زن فاحشه بازی می کرده و چند مرد سر به چنگ آوردن خانم با هم دعوا و کتک کاری می کردن و در نهایت هم خانم با هر دو به توافق می رسن و .... و حالا پدران و مادران ما که فیلمهایی از این هنر پیشه ها رو دیدن و میان و یهو این خانم رو در فیلمی به نقش فاطمه زهرا و مریم باکره می بینن آه از نهادشون بر میاد که هیچ , اگه مغزشون جرقه هم بزنه یا چشمهاشون از حدقه هم در بیاد حق دارن والا !!
اینها به کنار , مهری مهر نیا رو که اکثرا می شناسن و این خانم که همه جا نقش پیرزن با خدایی رو بازی می کنه تو فیلمهای دهه 50 خودش همه جا با مینی ژوپ ظاهر شده !! به قول آخوندها توی فیلم فارسی ها !!!!! یا همون عنایت بخشی , که جدیدا یه کپه ریش می گذاره و نقش سید و آخوند رو بازی می کنه کسی ندونه می گه اصلا این آدم امام زاده به دنیا اومده اما تو فیلم کج کلاه خانش که جمیله خانم کلی تحویلش می گیرن هم لابد سید و حجت الاسلام بوده !! الاه اعلم .....
و حالا چی ؟ ما وقتی که هنر پیشه های معاصر خودمون رو با لباسهای آخرین مد روز و با حجابی به قول آخوند ها جلف می بینیم و تعجب می کنیم !! چرا ؟ یا وقتی که یکی از هنر پیشه های معروف رو میارن تلویزیون برای مصاحبه بعنوان نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن , این خانم رو جوری می شونن روی صندلی که مشخص نشه مانتو کوتاه پوشیده و شلوار پاچه گشاد !! ابروهاش رو هم با مداد کلفت می کنن که تاتو هاش معلوم نشه و کفش جلو بازی هم که پاش هست و جوراب رنگ پاش رو با انداختن پارچه یا قرار دادن پشت میز می پوشونن و تازه بیچاره باید تا آخر برنامه مثل سیخ و مرتاض ها بشینه تا یکوقت دکورش به هم نریزه و بی ناموسی نشه و مدام هم از روبرو تهیه کننده گوشزد می کنه که تکون نخور و خودت رو جمع و جور کن و پات رو روی پات ننداز و ....

جدیدا مد شده عکسهایی رو مونتاژ می کنند و یا از سایهای پورنو پیدا می کنند که بعلت شباهتهایی که به بازیگران مشهور ایرانی مثل هدیه تهرانی - نیکی کریمی و شقایق فراهانی - سوسن تسلیمی - افسانه بایگان و .... کلا مثلا خوش تیپ های سینمای معاصر ایران دارند در اینترنت می فرستن باری همدیگه و دریافت کنندگان این عکسها بخصوص پسرها آب از لب و لوچه اشون سرازیر میشه !!
حالا حرف من اینه که اگر این عکسها واقعی بودند چرا ما باید تعجب می کردیم که مثلا هدیه تهرانی تو ویلای شمالش و در حال شنا کردن با مایو دیده بشه یا روی صندلی با بی کی نی نشسته باشه ؟ یا در یک پارتی در حال رقص با چند مرد دیده بشه و یا در حال تماشای تلویزیون با شلوارک ببینیمش . یا وقتی عکسی رو می بینیم ازش در رختخواب که با لباسخواب دراز کشیده , چرا باید چشمهامون بابا قوری بشه که واویلا چه بی حیاست و بی ناموسی و ..... !!!! کدوم احمقی توی استخر با مانتو و شلوار و روسری و و کفش و جوراب و مقنعه می ره شنا می کنه ؟ و یا شما دخترها مگه توی پارتی یا مهمونی که هستین و پسرها هم هستن مگه خل شدین یا عقلتون ناقصه مه برین با دختر برقصین ؟ و یا توی خونه که هستین باز هم با حجاب هستین و یا با هر لباسی که راحت هستین می گردین ؟ و مگه مادر و خواهر خودتون با چادر و روسری و .. می رن تو تخت و می خوابن یا با فقط یک لباس خواب نازک ؟ یا کدوم زنی هست که کنار شوهرش با روسری بخوابه ؟ حتی ملا باجی ها !! یعنی فکر کردین زن لاریجانی هم موقع خواب گونی تنش می کنه و با مقنعه می خوابه که شوهرش از راه به در نشه ؟
یا شاید از بس فیلم های این مرتیکه پدر سوخته بی وجود لاریجانی رو دیدید که براتون جا افتاده که یک زن حتی در موقع خواب هم باید با حجاب باشه ؟! والاه ما حتی تو کشور عربستان و لبنان و سوریه و خلاصه همه کشورهای عربی دیدیم که تو فیلمهای اونها زنها لااقل موقع خواب حجاب از سرشون بر می دارن اما تو ایران مسخره خودمون ...... ؟

خبرهایی میرسه دستمون که فلان ورزشکار و یا خواننده مشهور در فلان پارتی توسط بسیجیان غیور و جان بر کف " حمالان مفت خور و آس و پاس حکومت اسلامی " به همراه عده ای زن و دختر , دستگیر و به ستاد نهی از منکر فرستاده شدند ! چقدر تعجب میکنید ؟ یعنی اصلا این آدمها حق شرکت در هیچ محفل و جشنی رو ندارند ؟ یا گناه کردن که مشهور شدند و حالا باید نقش بازی کنند تا وجهه خودشون رو از دست ندن ؟
قبل از انقلاب هر خبرنگاری می تونست براحتی با هنرمندان مصاحبه کنه و حتی خیلی از آدمهای عادی هم می رفتن و با اونها دیدار می کردن ! اما حالاچی ؟ هر کی می خواد مثلا فلان آدم معروف رو ببینه باید مجوز بگیره و بعد که صد تا مجوز گرفت و کاغذ بازی های اداری بیهوده رو طی کرد تازه باید بره و آیا اون فرد اجازه بده یا نده و تازه اون هم زیر چتر سانسور شدید اجرا می شه چون : اصولا مردم ما بی جنبه هستن !! از کاه کوه می سازن و کار و زندگی که ندارن و منتظر این هستن تا از همدیگه آتو بگیرن و زیر آب هم رو بزنن و از این کارها لذت می برن مخصوصا که طرف آدم معروفی هم باشه و خرابش که می کنن ذوق زده می شن !! بیچاره فائقه آتشین " گوگوش " زمانی که ایران بود اکثرا شبها بیرون می اومد و یا چنان خودش رو گریم می کرد و عینک آفتابی " عینک جوش کاری " می زد که کسی نشناسش !!!!
یادمه چند سال پیش تو خیابان پاسداران دیدم خاچیکیان زنبیل بدست داره از روبروم میاد !! من بهش رسیدم و فقط سلام کردم و اون هم مودبانه سلام کرد و با یک حالت ترس گنگی منو نگاه کرد و هر آن منتظر بود که من بایستم و ازش سوالاتی بپرسم و امضاء و .... اما کمی جلوتر که رفتم و سرم رو برگردوندم دیدم چند تا جوون ابله جلوش رو گرفتن و آویزون که امضاء بده و ... !!! و یا در رستورانها , این مردم ما شعور این رو ندارند که بابا فلان هنر پیشه که اومده با خانواده اش شام بیرون بخوره صد نفر کور و کچل نریزن سرش و امضا و عکس و مصاحبه و .... نگیرن ازش و کوفتش کنن اون غذا رو و بعد هم می گن چرا هنرپیشه ها از مردم فراری هستن !!
چند وقت پیش به دعوت دوستی رفته بودم باشگاه صدا و سیما و کمی حرف زدیم و بعد دعوتم کرد به صرف قهوه ! رفتیم بالا توی ایوام و هوای باز که دیدم مجری شبکه جام جم با همسر و پسرش نشسته اونجا !! بیچاره اصلا آدم معروفی هم نیست . لااقل توی ایران کم می شناسنش اما رفته بود گوشه و پشت به همه جوری که مثلا دیده نشه از ترس مردم و هر کی هم می اومد یک متر می پرید از ترس ! و بیشتر از نیم ساعت هم نموند و زود رفت !!

جوری برامون جا انداختن که همه تصور می کنیم هر کسی که چهره اون از تلویزیون دیده شد تا آخر عمر باید به همون شکل باقی بمونه و یا تو همون نقش باشه ! بیچاره هنر پیشه هایی که نقش یزید و معاویه یا نقش های منفی رو بازی می کنن !! تو سریال امام علی که چند نفر از این مردم احمق می خواستن بازیگران نقش معاویه و عمر و عاص رو بکشن توی سیستان بلوچستان !! یک عده سنی الکی متعصب ! ختم کلام اینکه همیشه معیارمون برای آرم گذاشتن رو دیگران نگاه به خودمون باشه نه به دیده های خودمون و شنیده هایی که سراسر سانسور و دروغ توی اونها موج می زنه ! اگه فلان زن هنرپیشه رو می بینیم در جایی که آزادانه و بی حجاب هست مثل بقیه , به خودمون یا لااقل به مادر و خواهرتون هم نگاه کند و ببیین که باید هم رنگ جماعت بود یا خیر ؟! توی ایران اسلام پرور و آخوند خیز ما همه جور موردی داریم : کی باورش می شه که توی تهران چندین بار نمایش لباس خانمها برگذار شده در حضور آقایون و فیلم های اون رو می شه براحتی بدست آورد و از نظر خیلی ها مورد بسیار عجیب و نابی هست !! کی باورش می شه که تو ایران کلاسهای رقص دائر هست و برگذار کننده هاش آدم های مشهوری هستند از همین تلویزیون ایران خودمون !! به قول نیما وقتی مادر علی کوچولو که توی اون نقش زنی رو بازی می کرد که شوهرش رزمنده بود و خودش هم مومن , حالا استاد رقص از آب در اومده و کلاس رقص دائر کرده واقعا هم جای تعجب داره , چون کسی باورش نمی شه که اون آدم تبدیل به این آدم شده درست همون طور که ما باور نمی کنیم فلان هنر پیشه در فیلمهای مثلا فارسی بازی می کرده ! اگه روزی جمیله رو در نقش مریم مقدس دیدیم یا چنگیز وثوقی رو در نقش امام علی , از تلویزیون لاریجانی جای تعجب نداره !!
حالا نگین من املم !!! من که از خدامه این آدمهای هنرمند تو این فیلمها بازی کنند اما با وجود این همه متعصب مگه می شه ؟

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001