فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Monday, November 25, 2002
جلوگیری از فرار مغزها یا کمک به فرار مغزها ؟

چند وقتیه در مطبوعات کشور خبرهای زیاد و متنوعی رو می بینیم و می شنویم درباره نگرانی مسئولان عالیرتبه و دوزاری کشور درباره فرار مغزها از کشور . مطالب گوناگونی درج می شه و چه اظهار تاسفات فرمالیته و کذایی و اشک تمساحهایی که ریخته نمی شه در اینباره !!
یک احمقی میاد و برآورد اقتصادی می کنه که فرار هر مغز متفکر چندین ریال و چندین دلار خروج ارز به همراه داره .
یک دکتر علفی میاد و نسخه می پیچه که باید این مغزها رو تامین کنیم و حقوق و مزایای مناسب و موبایل و .. در اختیارشون قرار بدیم .
یکسری کارشناسان فزرتی هم میان توصیه های علمی و کاربردی میکنن جون عمه هاشون که فقط در حد تئوری قابل قبول هستند و در عمل محکوم به شکست !!
بسیاری از مسئولان مملکتی هم نمی تونن هیچ کاری در این رابطه انجام بدن چون خیلی از قوانین و احکام وضع شده ما یکصدا و البته بی صدا به مغزهای متفکر می گن که اگه یک جو عقل تو سرتون هست , هر چه زودتر از ایران فلاکت زده برید . با این حساب و حسابهای دیگه بهتر اینه که زیاد به مغزهای خودمون فشار نیاریم واجازه بدیم که این عده برن !! چرا ؟ الان عرض می کنم :

تفال می زنم به احادیث آخوندهای مامانی :
می گن که مومن نباید یکروزش مثل دیروز باشه !! و باید دائم در تعالی و پیشرفت باشه و هر روزش بهتر از روز قبلش ! از امامان خیالی هم نقل شده در احادیث که کسی که امروزش مشابه فردا باشه از دین ما نیست !! با این حساب میشه فهمید که 99/9 % مردم ایران مسلمان نیستند و کافرند ! چون ما 365 روز از سالمون مثل روزهای قبل هست !!
اما نکته بسیار مهم اینه که این مغزهای متفکر ایرانی برای اینکه بتونن بهتر پردازش کنن و مسمر ثمر باشن باید مقادیر متنابهی فسفر و ویتامین و املاح معدنی دریافت کنند که این مواد آلی در چیزی بنام غذا وجود داره !! اما از اونجایی که خود غذا به آسونی یافت می نشود در ایران اسلام پرور ببخشید آخوند پرور که به جای نون شب دین و آخوند رو لوله می کنن و به خورد مردم می دن " دین دونالد " بر وزن مک دونالد و فکر می کنن با دین و اسلام , انسان گرسنه سیر می شه , پس مغزها مجبورند مقداری از انرژی فکری خودشون رو اختصاص بدن به اینکه از چه راهی می تونن امرار معاش کنند و در تنیجه با یک معادله ساده می شه فهمید چطور کلاه برداران بزرگی در ایران مثل امام زمان مدام ظهور می کنن و در هر گوشه مثل علف هرز سبز می شن و این مملکت گل و بلبل رو بیشتر در باطلاق تباهی و فساد و بدبختی فرو می برن !!
اما از این حرفها که بگذریم این مغزهای عزیز بعد از مدتی که به فکر تامین معاش بودن خسته می شن و باید بقیه مدت رو هم استراحت کنند . حالا باقی مونده وقتی که دارند رو اگر بخوان ازش استفاده کنند راندمانی برابر با یک انسان کودن و شوت و خنگ و شاسکول یا خیلی لیلی به لالاشون بگذاریم .. در حد یک انسان معمولی راندمان خواهند داشت و این مغز متفکر تبدیل می شه به یک مغز راکد و گندیده و به عبارت صحیح تر با فضولات چهارپایان برابری می کنه !!
نکته دیگه هم اینه که همه این مغزهای متفکر بر اساس منطق دو دو تا چهارتا کار می کنند و اگر در محیط کاری شرایطی بوجود بیاد که دو دو تا بشه شونصدتا اونوقته که این مغزهای تیتیش مامانی که کاری جز خر خونی بلد نیستن , دنبال جایی می گردن که با منطق فکریشون مناسب باشه !! و این یعنی فرار مغزها !!

ختم کلام اینکه مغزهای متفکر و نوابغ این مرز و بوم برای اینکه بتونن به بهترین وجه در خدمت علم و بشریت قرار بگیرند , احتیاج به دانش و ابزار پیشرفته و پژوهشکده و ... دارند . یعنی همون چیزهایی که در ایران یافت نمی شه و نخواهذ شد تا ابد !! و چنانچه این ملزومات در اختیارشون قرار نگیره حضور اونها بعنوان یک مغز زیر سوال می ره و مسخره جلوه می کنه ! درست مثل اون جوک معروف درباره ترکه :

ترکه چند ماهی بود ازدواج کرده بود و زنش حامله نمی شده ! خلاصه دست زنشو می گیره و می رن دکتر و می گه ! آقاجان این خانم ما حاملش نمی شه ! یکاری کن ما بچمون بشی!! .... خلاصه دکتره زنه رو معاینه می کنه و اینور اونور ... می گه ! آقای محترم خانم شما که هنوز باکره هستن و بهش دست هم نخورده مگه مریم مقدسه که می خوای همینجوری حامله بشه ؟!
ترکه اون رگ غیرتش بلند می شه و می گه : من ترکم . بی ناموسی می گی؟من باید دختر چشم و گوش بسته بگیرم ...
دکتر می گه : خوب بابا !! مگه بچه نمی خوای؟ باید با زنت ..... کنی دیگه !!!!!!
ترکه می گه : یعنی تو می گی من با زنه خودم تجاوز بکنم ؟ مگه من بیگیرتم ؟؟؟
هاهاها
نتیجه گیری اخلاقی :
با عدم فراهم آوردن محیط و امکانات مناسب برای عده ای از افراد تحصیل کرده با ضریب هوشی بالا , در واقع ما کمک شایانی کردیم به فرار این مغزها و همینطور خدمتی ارزنده به کشورهایی که این مغزها رو در خود جای می دن !! خلاصه اینکه : خلایق هر چه لایق ..... وقتی کشور و ملتی عرضه بهره برداری از امکاناتش رو نداره نوش جون با عرضه ها ... چشمتون کور حالا صبح تا شب بشینین کاغذ حروم کنین و مطلب بنویسین خوش به حال ما ..... این روزا بازاری که داغه بازار خبرنگاریه !

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001