فرياد بي صدا

Disclaimer : In This Site , There Are Some Words That Aren't So Polite & May Not Be Suitable For Children Under +18  

Sunday, November 24, 2002
باز من یه چیزی نوشتم شماها جیش کردین به نظرات من ؟؟؟؟ حیفه من !! اصلا فضول رو بردن جهنم گفتن هیزمش تره !!! دلم می خواد حال آخوندا رو بگیرم .....اصلا حالا که اینطوره حالتونو می گیرم :

فمینیسم یا مردسالاری ؟

جدیدا مد شده هر جا که چند نفر خانم می شینن اولین بحث داغی که بینشون شکل می گیره بحت مسخره فمینیسمه ! همه نشستن و فکر می کنن که باید فقط درباره این موضوع صحبت کنن و مدام مردها رو می کوبن و هزار تا وصله بی ناموسی بهشون می چسبونن و خودشون رو حلوا حلوا می کنن و می گن که مظلوم واقع شدن و .... خوب حق دارن اما تا حدی نه کاملا :
من به شخصه اعتقاد دارم که حق زنهای ایرانی همینه که مردها بشینن رو سرشون و ازشون کولی بگیرن چون : کسی که ظلم رو می پذیره خودش مقصره و باعث ایجاد و استمرار ظلم می شه .. حالا عرض می کنم :

توی ایران تمام خانواده های قدیمی و سنتی تحت تسلط موجودی بنام مرد قرار دارند که این مرد مالک ناموس و جون و خلاصه همه چیز اعضای خانواده هست و روی حرفش نباید حرفی زده بشه و اگه حرفی بر خلاف میل مرد زده بشه حکم گناه کبیره رو داره ! در این خانواده ها این عصبیت و ظلم پروری تا جایی پیش می ره که پدر خانواده تعیین می کنه فرزندان با چه کسانی ازدواج کنند , چطور لباس بپوشند و ... از منطق و احساسات در اونجا خبری نیست !! اما بیاییم یکم ریشه ای تر به این نوع نگرش نگاه کنیم که چرا مرد میاد و به خودش اجازه می ده که در زندگی افراد خانواده خودش دخالت و اعمال نظر شخصی کنه ؟ چون پدر بوده و حق حیات به گردن فرزندان داره پس آینده اونها رو هم اون باید رقم بزنه ؟
چین مردهایی خودشون تعلیم دیده مکتب پدران جاهل و متعصب خودشون بودند و از دوران کودکی شاهد بودند که در خانه حرف اول حرف مرد " پدر " بوده !! مادرشون به عنوان موجودی بی هویت و تو سری خور و کنیز دست به سینه در همه جا حضور داشته که روی حرف شوهر خودش حرفی نمی زده !! این پسر بچه هم به تقلید از رفتار پدر در اولین قدم میاد و این اعمال نفوذ و زور رو روی خواهر های خودش پیاده می کنه . ذات یک مرد قدرت رو می پسنده و از اون لذت می بره . پسری که میاد و برای خواهر کوچک و حتی بزرگتر خودش تعیین تکلیف می کنه و در همون حال و هوای کودکی زور رو در پیش می گیره و به نتیجه دلخواه هم می رسه در پناه تشویق ها و خنده های زضایت آمیز پدر , مسلما اولین قدم در راه فرا گیری مرد سالاری رو برداشته !! در مراحل بلوغ که احساسات و هیجانات درونی و روحی پسر به اوج می رسه و کم کم معنای ناموس و تعصب رو می فهمه , میاد و به نحو دیگه ای اعمال نفوذ می کنه . به این معنی که فعالیت و رفت و آمد خواهرانش رو تحت نظر می گیره و برای اونها تعیین تکلیف می کنه !
کاملا مشخصه که پدر به عنوان کانون عصبیت از این رفتار احمقانه پسر خودش طرفداری می کنه و با تایید در واقع چراغ سبزی به اون می ده و از همین جاست که شخصیت پسر شکل می گیره که :
زن یعنی موجودی تحت نظارت کامل مرد.. یعنی کنیز .. یعنی موجودی که آفریده شده برای چند کار :
سکس - جوجه کشی - کلفتی - آشپزی و کار رو به جایی می رسونه که میاد و رفت و آمد و پوشش خواهر خودش رو کنترل می کنه !!
« یاد خاطره ای افتادم از یکی از دوستام که می گفت پدر بزرگش از اون ملاکین گردن کلفت بوده و شدیدا متعصب ! پدر دوستم هم که تعلیم دیده اون بود , در اون دوران که مینی ژوپ تازه مد شده بود خواهرش می ره برای خودش می خره و پسره هم برای اینکه خواهرش پر و پاچه رو بیرون نندازه می گیره دامن دختر بیچاره رو جر واجر می کنه !بعد از 30 سال از اون زمان هنوز که هنوزه اون برادر و خواهر هر زمان حرفی بینشون می شه این حرف رو به رخ هم می کشن »

در زمانی که این پسر ازدواج می کنه و مرد کاملی می شه این تفکرات رو از مکتب پدر به خانه خودش منتقل می کنه !! و حالا بد به حال زنی که برخلاف این پسر در خانواده ای با فرهنگ بزرگ شده باشه ...
در این جوامع سنتی متاسفانه مرد هیچ آشنایی با آناتومی و احساسات و روحیات و خلقیات زن نداره و فقط اون رو به چشم و نام " ضعیفه " می شناسه !!! اگه از زنهایی که این شوهران رو دارند سوال کنین همه بهتون می گن که از جانب شوهرانشون ارضاء نمی شن بدرستی ! نه از لحاظ روابط جنسی و نه عاطفی !! این مرد هیچ فکری از این نداره که چطور باید با زن خودش سکس داشته باشه و اون رو ارضا کنه چطور باید محبت خودش رو به اون زن نشون بده و روحیات لطیف زن خودش رو شکوفا کنه و بهشون احترام بگذاره ! و از نظر این مرد این حرکات ضد ارزش محسوب می شن و شدیدا اونها رو سرکوب می کنه ! حق هم داره !! ندیده !! نمی فهمه ! نمی دونه که با زن چطور باید رفتار کرد نمی دونه که به زن هم باید بها داد و ارزش براش قایل شد ! در این خانواده ها حتی بوسیدن همسر هم گناه محسوب می شه . گفتن کلمه دوستت دارم کفره و تعریف از هنر و زیبایی زن معنا نداره و این زنها تا آخر عمر عقده تمجید رو در سینه دارند و با خود به گور می برند !! تا اینجا رو نگه دارید تا بپردازم به زن :

اما زن !! زن در این خانواده ها عادت کرده و براش جا افتاده که همیشه تو سری خور باشه !! وقتی چشم باز می کنه می بینه که باید دامن بپوشه و از زیرش شلوار پا کنه و روسری هم سرش کنه و این در حالیه که سنش هنوز بشتر از 5 سال نیست !! اولین الگوی خودش مادرشه که به طرز اسفناکی عقاید مرد زندگیش رو آینه چشم فرزندش می کنه ! از همون ابتدا وقتی فریاد های اعتراض کودکانه دختر بلند می شه در مقابل پدر یا برادر این مادر هست که این فریاد ها رو در نطفه خفه می کنه و اجازه اعتراض رو سلب می کنه.. در این خانواده ها دختر در مکتب مادر آشپزی بچه داری نظافت و رفت و روب و خیاطی و خانه داری رو آموزش می بینه و یاد می گیره برای استحکام پایه های زندگیش مدام بچه پس بندازه !! حق درس خوندن رو اگه خیلی خوشبخت باشه تا حد دیپلم پیدا می کنه ! چون تز این خانواه ها اینه که دختر باید شوهر کنه و درس بدردش نمی خوره !!!! اگه دقت کرده باشن 99% زنهای مشکل دار با شوهرانشون بی سواد و کم سواد هستن که بینش اجتماعی اونها صفره و مردها از همین نقطه ضعف استفاده می کن و اونها رو استثمار می کنند !!! در سنین بالاتر برادر یا برادران هم وقتی در رفت و آمد و رفتار دختر دخالت مستقیم و اعمال نظر و زور می کنند باز هم این مادر هست که اونو به خویشتن داری و تحمل فرا می خونه و بهش یاد می ده که باید خفه بشی و حرفی نزنی . حرف , حرفه مرده !! وقتی اولین خواستگار برای دختر میاد و پدر موافق هست و دختر کس دیگه ای رو دوست داره , این مادره که میاد و می گه رو حرف پدرت حرف نزنی !! حرف حرفه اونه و احساسات معنا نداره ! رفتی خونه بخت کم کم عاشق می شی و کلی مزخرفی که از مادر خودش شنیده تحویل دختر خودش می ده ....
به این ترتیب این خصوصیات ریشه می گیرن و باعث می شن که مردها همیشه بر مسند قدرت تکیه کنند و زن ها خوار و ذلیل باشن !!
خوشبختانه در این اواخر چیز جدیدی بعنوان فرزند سالاری شکل گرفته و این فرزندان هستند که خط مشی تعیین می کنند برای والدین و در واقع سرنوشت زندگی خودشون رو خود به دست می گیرند که باید فقط تحت نظر و مشورت والدین باشن نه زیر نفوذ اونها .
اما ریشه اینها بر می گرده به خود ظلم پذیری زنها !! مسلمه که هر زمان هر انسانی در مقابل زور کوتاه بیاد و از حق وجودی خودش بگذره ظالم بیشتر قدرت پیدا می کنه ! اگه زنها کمی فاطعیت داشته باشن هیچ مردی نمی تونه به اونها زور بگه ! زنها همیشه موجوداتی صلح طلب بودن و هستن و در ایران بعلت بی جنبه بودن مردها این سازش تبدیل شده به بردگی !!
یکی از علل دیگه خوار شمردن زنها حهل اوهاست ! اکثریت قریب به اتفاق زنهای ایرانی از حق و حقوق خودشون غافلند ! شاید بگین که چه حقی ؟ اما باید بگم که طبق قانون های شل و ول ایران باز هم کمی نسبت به زنها حق قائل هستند و اگه کسی بخواد از حق قانونی خودش دفاع کنه می تونه مرد رو به زانو در بیاره ! عیب اصلی زنهای ایرانی اینه که همیشه فکر می کنند مردها قوی هستند و عقل کل تشریف دارن . مردها کانون قدرتند ! علت اینکه ما بهترین سیاست مدارها و تجار رو در بین زنان داریم اینه که اون عده خودشون رو باور کردن ! در محیط های کاری و در اجتماع اگه دقت کنید می بینید که در رده نیروی فعال و کار آمد احتماع این زنها هستن که گوی سبقت رو از مردان ربودن و متاسفانه مردان به اونها بهایی نمی دن که برمی گرده به همون تعصبات احمقانه و حسادت و خود بزرگ بینی مردها ! البته نسل جدید تبدیل شده به نسلی که باور کرده با کمک زن فقط می تونه پیش بره و زنها هم خوشبختانه سطح دید و بینش احتنماعی شون بالا رفته و از مادران خودشون که متعلق به یک نسل کهنه پرست بودن فاصله گرفتن .
خوشبختانه شرایط موجود در اجتماع دیگه به مردها چندان اجازه نمی ده که از زنها بعنوان یک وسیله یکبار مصرف استفاده کنند . امروزه هر کسی که ازدواج می کنه می دونه که نمی تونه به تنهایی خرج رو بدوش بگیره بر خلاف نسل گذشته که این فقط مرد بود که نان آور بود . اما امروزه زنان پا به پای مردان کار می کنن و همین کار و حصور در اجتماع چندین حسن براشون به ازمغان آورده »
اعتماد به نفس
روابط اجتماعی گسترده
خود سازی فکری و روحی
عدم نیاز به مرد و استقلال مادی
گسترش دید احتماعی و دریافت جایگاه زن
آشنا شدن با حقوق خاصه زنان و ...

اگه امروزه مردی بیاد و بگه من به تو که همسرم هستی خرجی نمی دم چون تو از من اطاعت نمی کنی , . بقول آخندها ناشزه هستی , زن می گه گور بابات و به فلانت خندیدی !! خودم کار دارم و خرجم رو در میارم ! خیلی هم ناراحتی هری... حق و حقوقم رو می دی بعد می رم ! خوشبختانه هم تو این دوره زمونه با رفتار منطقی و بدور از ترس و احساسات زنها دست مرد برای اعمال زور به میزان زیادی بسته شده ! یکی از اونها مهریه سنگین و شروطی هست که قبل از ازدواج در عقد نامه ثبت می شه و قانون حمایت کامل رو لااقل در این زمینه برای زنها انجام می ده! کافیه زنی مهریه رو به اجرا بگذاره !! و اون مرد هم جرات داره نده ؟ زن میره دادگاه و بعد اداره ثبت و اموال مرد رو به راحتی مصادره می کنه و خودش رو هم زندانی می کنه تا زمانیکه حق و حقوقش رو پرداخت کنه !! و همه اینها پشتوانش سواد و فهم زنه ! کدوم زن بی سوادی رو دیدین که از این چیزها سر در بیاره ؟
در گوشه و کنار شندیه می شه که مردی اینقدر زنش رو آزار داد که زن گفت مهرم حلال جونم آزاد !!
عرض کنم این عده از زنها تعدادشون 1 به 1000 می رسه و در ضمن این زنها از همون طبقه کهنه پرست و ذلیل شده هستن که میان و ادای زنهای متجدد رو برای مردهای متعصب در میارن و این میشه نتیجه ! مسلمه که هیچ وقت یک زن تحصیل کرده که از روی عقل و منطق میاد و ازدواج می کنه و قبل از ازدواح فکر آخر کار رو می کنه سرنوشتش این چنیین رقم نمی خوره !! زندگی رو باید با عقل شروع کرد و بعد عاشقانه زندگی کرد .......
و اون زنی که به این صورت چنین بلاهایی سرش میاد باعثش خودش بوده !! اگه کسی در خانواده ای سنتی بار اومده باشه یا باید اونقدر جرات داشته باشه که با این عصبیت ها مبارزه کنه و سنگ همه چیزو به سینه بماله یا همون طور توی همون جهل بمونه و بسازه و دم نزنه ! از نظر من مرگ یا فاحشه شدن شرفش بیشتر از اینه که زنی زیر دست یک مرد خودکامه و مستبد , زور و شب رو سپری کنه و حق و حرف خودش رو خفه کنه و مثل شمع بسوزه و آب بشه !! خلایق هر چه لایق !!
زن امروزی دست کمی از مرد نداره و نباید داشته باشه ! باید نسبت به سیاست به علم به مسایل احتماعی و علم روز و کلا همه جوانب زندگی بینش و آگاهی کافی داشته باشه و با علم روز پیش بره ! خلاصه ختم کلام اینکه ریشه تمام ذلت زنها جهل اونهاست !! زمانیکه زنها تونستن بر این جهل فائق بیان اون زمان ریشه مردسالاری برچیده خواهد شد !!!!

در جامعه امروزی ما مرد و زن برابرند ! دیگه زن کنیز مرد نیست و مرد هم نباید غلام حلقه بگوش زن باشه !! هر مردی باید بدونه که اگه زن غذا درست می کنه یا کار خونه انجام می ده به این خاطر نیست که وظیفه داره , برای اینه که داره با شریکش زندگی می کنه و این محبتش رو می رسونه و مرد هم باید اونقدر فهم و شعور داشته باشه که این محبت همسرش رو با کمک به اون و همکاری در انجام کارها جبران کنه !
اگه زن غذا می پزه مرد هم باسن مبارکش رو تکون بده و طرف ها رو بشوره ! چیزی ازش کم نمی شه !! اگه زن گرد گیری می کنه مرد جارو بکشه یا شیشه ها رو پاک کنه ! اگه زن صبح تا شب از بچه مراقبت می کنه مرد هم شب تا صبح این کار رو بکنه و نیاد مثل احمق ها بگه من کار کردم و خسته ام ! زن هم کار کرده .... و یا به نوبت پا به پای همسرش از فرزند مشترک مراقبت کنند ! چون شریک زندگی گفتن برده زندگی نگفتن !!!!!!! چطور زمانیکه پای پول و ارث و میراث پیش میاد زن و مرد شریک می شن و زن باید دو دستی همه چی رو تقدیم آغا کنه ! اما در موارد دیگه شراکت معنا نداره ؟ لذت و نزدیکی که از همکاری بین زن و مرد در انجام امور مشترک بوجود میاد با هیچ چیزی قابل قیاس نیست ....

تنها سدی که در برابر این عصبیت ها باقی مونده دکترین آخوندیسم هست که بزودی در حال برچیده شدنه و نسل پیشین هم در آینده ای نزدیک این واقعیت رو باور خواهند کرد که دنیا تغییر کرده و ما در عصری زندگی می کنیم که تعصب در اون معنا نداره و آزادی درش ارزش محسوب می شه و تفکرات سنتی , ضد ارزش !
امید که روزی مردام زنان اینگونه همدیگه رو خطاب قرار بدن :

ای ندیمه روز و شبم
ای همدم دیرینه من
ای نشان عشق و وفا
ای مایه تسکینه من
عاشقتر از عاشق تویی
ای بانیه آسایشم
دلداده لایق تویی
ای مایه آرامشم
ای نادی عشق آفرین
تو محرم راز منی
ای آشنا با درد من
تو شعر آواز منی
سوز منی , ساز منی
در حریم اندیشه ام
پروانه خوش بال منی
ای همیشه مقصود من
تو کعبه آمال منی
در ذهن من تنها تویی
بالاتر از پندار من
ای تکیه گاه هستی ام
ای برتر از گفتاره من
ای مایه کردار من
عاشق تر از عاشق تویی
ای بانی آسایشم
دلداده لایق تویی
ای مایه آرامشم
عاشق تر از عاشق تویی
ای بانی آسایشم.......

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



........................................................................................

© تمام حقوق و مزايای این سایت متعلق به شخص شيوا میباشد

Design By Shiva © 2001